Detalii despre schimbarea afișării reclamelor în Google Search

Detalii despre schimbarea afișării reclamelor în Google Search

17 mart. 2016 Altele
Acum doi ani  am urmat cursurile Online Marketing Academy by Google RomaniaDisplay and Search – Adwords Fundamentals, primul program educațional de nivel național organizat de Google în Romania și, prin amploarea sa, unul dintre cele mai importante programe educationale organizate de Google în Europa. La cursuri am învățat foarte multe despre cum să ai succes în campaniile Adwords și am obținut și certificarea Google AdWords Fundamentals – Search and Display.  Și de atunci, deși nu am lucrat ca specialist Adwords sau PPC, încerc să rămân la curent cu tot ce ține de Adwords.

De anul acesta, Google a implementat o schimbare importantă, care afectează, în primul rând, zona reclamelor din partea dreaptă. Agenția de marketing online Today’s prezintă cele mai importante detalii despre schimbarea de care ar trebui să țină cont companiile care se promovează prin intermediul acestui instrument online.

adwords-logo

Schimbarea care afectează afişarea reclamelor pe Google presupune că de la 11 anunţuri prezente până acum, numărul acestora scade. Sunt trei anunţuri plătite în partea de sus a paginii, în care sunt afișate rezultatele și alte trei sunt în partea de jos. Pe nișele foarte competitive şi cu mulți advertiseri vor fi afișate până la patru anunțuri în partea de sus și alte trei în partea de jos. Noua abordare va aduce un câștig de vizibilitate advertiserilor de pe pozițiile a treia si a patra, cea din urmă ajungând să ocupe locul pe care, în trecut, erau rezultatele organice de primă poziție. Datele colectate de WordStream arată că rata click-urilor pentru anunțurile de pe a treia poziție a crescut cu până la 15%.

Schimbarea prin care trece Google vine ca urmare a creșterii popularității dispozitivelor mobile. Anunțurile din partea dreaptă erau afișate doar pe desktop, dar noul mod de distribuție este unitar între web și mobile.

Prin această nouă strategie de afișare a reclamelor, concurența între advertiseri va crește și, odată cu ea, este posibil să crească și costul per click cu 5 până la 10%. Google a testat acest mod de dispunere încă de anul trecut, însă implementarea oficială a fost realizată abia în februarie 2016.

Primele rezultate sunt acum mult mai vizibile, astfel că o bună parte din traficul care în trecut s-ar fi dus către rezultatele afișate în dreapta va fi direcționat către primele rezultate (primele trei-patru poziții). Advertiserii care afișează anunțuri plătite în poziții de top vor observa o creștere a ratei de click și o creștere a traficului.

Totuși, pozițiile apropiate de baza paginii vor înregistra, cel mai probabil, o rată de click mult mai mică decât anunțurile text din partea dreaptă. Acestea erau vizibile încă de la început, iar acum este necesară o derulare a paginii de către utilizator. Șansa ca un vizitator să ajungă la bază se reduce, dacă primele rezultate oferă ceea ce caută.

Marius Lazarescu

Mai mult, anunțurile care apar pe primele poziții în Google nu sunt întotdeauna ale advertiserilor care plătesc cel mai mult pe click. Relevanța joacă un rol foarte important atunci când sistemul decide cum să plaseze anunțurile. Astfel, advertiserii intră într-o licitație unde este important cine plătește mai mult, dar și cine are cel mai relevant conținut și cel mai atrăgător mesaj.

În final, Today’s se așteaptă ca, în curând, Google să folosească spațiul rămas liber pe desktop în partea dreaptă pentru alte tipuri de rezultate, unele dintre ele putând fi reclame. De exemplu, în Marea Britanie și Statele Unite ale Americii apar de foarte mult timp rezultate cu recenzii de produse ca o galerie mică, fiind, de fapt, reclame plătite. În România, pot fi observate în aceeași zonă rezultate din Maps (serviciu Google), Wikipedia, IMDB sau alte site-uri, în funcție de căutarea efectuată.

Comentarii

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.