După o lungă așteptare, StarCraft II, regele genului RTS, a primit și ultimul său capitol: Legacy of The Void.
StarCraft II: Legacy of The Void a fost lansat ca un expansion stand-alone, ceea ce înseamnă că jucătorii noi nu sunt neglijați, ei putând să se bucure de toate feature-urile jocului fără a fi nevoiți să cumpere versiunile antecedente. Dar dacă totuși vor să joace și campania, este destul de important să fi jucat celelalte 2 campanii SinglePlayer înainte.
Multă lume a contestat modul de lansare pe care l-au abordat cei de la Blizzard cu privire la StarCraft II, nefiind de acord cu ideea împărțirii unui joc in 3 bucăți, cu câte 2-3 ani între lansarea fiecăruia, dar acum pot să înțeleg pe deplin de ce a fost un lucru bun.
Dacă se lansa tot deodată nu aveau așa de mult timp pentru a dezvolta toate feature-urile de care se bucură StarCraft II în prezent sau să lucreze împreună cu comunitatea și să facă din StarCraft II jocul care este azi.
UI (User Interface)
Legacy of the Void vine odată cu lansarea unui nou UI. Meniul jocului a fost schimbat pentru a 3-a oară pentru a fi cât mai facil și pentru a introduce modurile noi de joc.
UI-ul nou arată mult mai bine, mult mai fluid, este cu siguranță o îmbunătățire și ne place foarte mult ecranul de alegere a campaniilor jucabile, ecran inspirat din primul StarCraft.
Pe lângă toate feature-urile noi, accentul s-a pus si pe partea socială a jocului, zona de chat a fost și ea îmbunătățită pentru o experiență mult mai plăcută.
Grafica
Ca oricare alt joc Blizzard, StarCraft II: Legacy of The Void, nu cere cel mai nou și mai puternic sistem. Cerințele sale sunt medii, el putând fi jucat și pe sisteme mai vechi, cu detaliile date la minim.
În ciuda cerințelor medii, jocul arată foarte bine și va multumi și fanii cei mai exigenți din punct de vedere al graficii, dacă este setat pe modul Ultra.
Efectele jocului au fost îmbunătățite, unit deaths sunt mult mai spectaculoase, iar campania ne plimbă prin niște terenuri și peisaje care arată superb.
Storyline-ul sau Campania SinglePlayer
Pot să încep prin a spune că după Deus Ex: Human Revolution, nici un joc SinglePlayer nu l-a mai ținut până la 5 dimineața pe prietenul meu să vadă încă o misiune, să mai termine un capitol, să mai bombardeze inamicii etc, așa cum a reușit să-l țină povestea lui Artanis și a civilizației sale. Eu una am adormit repede 😀
Scurt rezumat al poveștii de până acum:
Legacy of the Void continuă povestea trilogiei StarCraft II accentul punându-se pe rasa Protoss, the Firstborn. Dealungul poveștii începute cu Wings of Liberty, aflăm că, pe lângă conflictele apărute în interiorul Terran Dominion, a luptei cu zergii controlați de Kerrigan, există un rău mai mare, numit Amon, un Xel-Naga care amenință tot universul cu eradicarea tuturor civilizațiilor, în afară de Hibrizii pe care i-a creat el.
Dark Templarul Zeratul pornește în căutarea profeției și prevede sfârșitul lumii dar și singura speranță de salvare, sub forma colaborării tuturor împotriva lui Amon, inclusiv a lui Kerrigan.
Între timp Jim Raynor controla o mică revoltă împotriva lui Mengsk și, alături de Tychus Finley, începe să câștige cât mai multe lupte.
Wings of Liberty se termină cu salvarea Queen of Blades cu ajutorul artefactului Xel-Naga, din controlul lui Amon, care controla toți zergii, inclusiv pe ea.
Heart of the Swarm a pus în prim plan zergii și povestea de dragoste a lui Jim Raynor cu Sarah Kerrigan, care era orbită de dorința de răzbunare împotriva lui Mengsk, deoarece el a abandonat-o zergilor, care au transformat-o în Queen of Blades.
După ce în urma unor atacuri a fost separată de Jim Raynor și păcălită că acesta a fost executat, ea își focalizează toate eforturile pentru a se răzbuna pe Mengsk. Pentru a face asta a luptat să controleze din nou toate zerg broods, de data aceasta liberă, necontrolată de Amon.
Cu ajutorul lui Zeratul, Kerrigan a sacrificat totul și a redevenit Queen of Blades pentru a se răzbuna pe Mengsk și pentru a duce lupta la Amon.
Heart of the Swarm se termină cu Jim Raynor care era viu de fapt, salvat de Sarah Kerrigan și împreună îl omoară pe Arcturus Mengsk. Sarah pornește în căutarea lui Amon.
Între timp, Zeratul este în continuare pe urmele Profeției, Aceasta, după ce i-a prevenit pe Jim Raynor și pe Sarah Kerrigan despre planurile lui Amon și despre faptul că singura lor scăpare es ca toți să lucreze împreună, îl caută și pe Artanis, leaderul Protossilor, pentru a îi spune ce a descoperit.
Povestea Legacy of The Void începe prin misiunile prolo cu Zeratul care află ultimele detalii ale Profeției despre Amon, rasa antică Xel-Naga și Hibrizii pe care îi construiește Amon, și pleacă în căutarea lui Artanis, pentru că doar el poate să unească toate facțiunile Protoss sub un singur scop: Supraviețuirea.
Artanis avea alte planuri, el dorește recucerirea planetei mamă a Templarilor, Aiur.
Aiur a fost cucerită și aproape distrusă în întregime în invazia Zerg din primul StarCraft, loc în care a fost Overmind-ul (Entitatea care controla toți zergii înaintea Sarah Kerrigan) și locul în care Împăratul Protoss Tassadar și-a sacrificat viața pentru a omorî acest Overmind.
Zeratul nu îl poate convinge pe Artanis să abandoneze planurile cu Aiur și după atac ni se prezintă, încă o dată, adevărata putere a lui Amon, care reușește să le pună bețe în roate.
Artanis începe mobilizarea tuturor forțelor Protoss, salvează o navă antică denumită The Spear of Adun cu ajutorul căreia speră să aducă toată forța Protoss asupra lui Amon. Ne oprim aici cu detaliile pentru a nu strica experiența pentru toată lumea.
Alianțe ciudate, schimbări de situație, întâmplări neprevăzute și o poveste extrem de bine pusă la punct te ține în scaun, jucând cât mai multe misiuni, pentru a afla ce se întâmplă în continuare cu rasa Protoss, dar și tot Universul.
Ca deobicei, Blizzard reușește să spună o poveste extraordinară cu ajutorul misiunilor destul de variate (deși, parcă în acest expansion au fost mai puține Hero Missions, dar per total o experiență deosebită). Între misiuni, după ce vizionăm niste cinematic-uri CGI superbe și un soundtrack foarte potrivit, ne plimbăm la bordul unei nave antice a Protossilor, Spear of Adun. Aceasta arată foarte bine, fiecare detaliu este exact cum ne așteptam să fie din partea Blizzard, serios, pus la punct foarte bine, până la cel mai mic detaliu, cu ceva special din când în când pentru a ne încânta (De exemplu când se plimbă un Collosus pe lângă puntea la care se află personajele principale)
La bordul Spear of Adun poți alege între misiuni, cu ce trupe vei ataca în misiunea care urmează, ce upgrade-uri poți avea dar și cu ce abilități active sau pasive te poate ajută Spear of Adun.
Cinematicuri superbe
După terminarea celor 19 misiuni ale campaniei se deblochează misiunile Epilogue, misiuni care urmăresc evoluția după ce a fost dus la bun sfârșit războiul împotriva lui Amon.
De asemenea, vom mai primi pe parcursul anilor care urmează Mission Packs, primele 3 Misiuni dintr-un Pachet total de 9, au fost anunțate deja pentru primăvara anului 2016 și o au ca personaj principal pe Nova, cu acțiunea petrecându-se ceva timp după povestea din Legacy of The Void.
Multiplayer
Nu există dubii că StarCraft II este cel mai bun joc de strategie real-time, lucru confirmat de prezența pe care o are în mediul de eSports, zecile de turnee anuale și susținere copleșitoare din partea fanilor.
Dar totuși, cu fiecare expansion, experiența de Multiplayer a fost îmbunătățită, chiar dacă pe parcurs jocul a devenit din ce în ce mai greu, pentru că oricine se poate apuca de StarCraft II, dar doar cei mai buni excelează.
Legacy of The Void se anunță a fi ce a fost StarCraft: Brood War pentru Multiplayerul din StarCraft-ul original. Primul a fost bun, dar după lansarea lui Brood War a devenit extraordinar.
Schimbările la diversele unități în multiplayer, dar cât și care sunt unitățile noi introduse a mai fost discutat într-un articol anterior, cu singura modificare făcută la Disrupterul de la Protoss care nu mai explodează el, ci trimite o bilă de energie pură care explodează.
Noi moduri de joc introduse:
Archon mode – Mod în care tu cu un prieten controlați aceeasi bază și aceleași unități și trebuie să lucrați împreună, fie că unul se ocupă de clădirile de producție și celălalt de armata și mișcările acesteia, fie că amandoi controlează jumătate de armată pentru a ataca din 2 locuri simultan, rezultă un mod de joc extrem de fun.
Co-Op Mode – Mod în care tu cu un prieten puteți să parcurgeți împreună diferite scenarii speciale cu ajutorul unor eroi pe care îi alegi la început, momentan 6 dar se vor introduce mai mulți pe parcurs,
Acești eroi își fac simțită prezența prin diverse abilități care pot afecta baza ta sau lupta, sau pot chiar să participe la luptă.
După fiecare scenariu terminat se primește experiență, eroul jucat crescând și dobândind alte abilități noi și se poate reîncepe pe o dificultate mai mare. Misiunile sunt asemănătoare cu câteva din campaniile StarCraft II (Un exemplu este cea în care fugărești trenurile în Wings of Liberty) și sunt foarte fun de încercat împreună cu cineva.
După fiecare scenariu terminat se primește experiență, eroul jucat crescând și dobândind alte abilități noi și se poate reîncepe pe o dificultate mai mare. Misiunile sunt asemănătoare cu câteva din campaniile StarCraft II (Un exemplu este cea în care fugărești trenurile în Wings of Liberty) și sunt foarte fun de încercat împreună cu cineva.
Combinațiile de eroi alese pot influența foarte mult decurgerea misiunilor.
Turnee automate – La un interval anume de timp se lansează turnee automate la care se poate înscrie oricine. Până de curând au fost doar de 1v1, dar se vor introduce și turnee automate de 2v2 și Archon Mode.
Turneele automate sunt o adiție extrem de bună pentru juctorii hardcore ai StarCraft-ului.
Turneele automate sunt o adiție extrem de bună pentru juctorii hardcore ai StarCraft-ului.
Arcade Mode îmbunătățit – Arcade Mode va primi și moduri sau jocuri/hărți contra cost, pe lângă cele gratis, pentru a susține comunitatea de modders care crează cele mai interesante jocuri pe baza hărților și a engine-ului SC2.
Legacy of The Void completează trilogia începută în 2010 cu StarCraft II: Wings of Liberty și este cel mai bun joc dintre cele 3, atât din punct de vedere al Campaniei Singleplayer dar și al Multiplayerului.
Chiar dacă este ultimul joc din serie, Blizzard va continua suportul său în anii care urmează prin update-uri care vor adăuga în permanență hărți noi, eroi și hărți noi la Co-Op dar și misiuni noi extra prin Mission Packs.
Multiplayerul va fi ținut sub observație și dezvoltat în continuare pentru ca eSportul StarCraft II să se mențină și să continue să crească.
Multiplayerul va fi ținut sub observație și dezvoltat în continuare pentru ca eSportul StarCraft II să se mențină și să continue să crească.
În ciuda faptului că eram fan declarat StarCraft și orice ar fi făcut aș fi jucat, totuși trebuie să recunosc că Blizzard a facut o treabă excelentă cu acest joc din toate punctele de vedere și arată că știu să învețe din greșeli și că fac tot posibilul să mențină jocul interesant și anii care urmează.
Singurele lucruri de reproșat sunt:
– faptul că mi-ar fi plăcut ceva special în pachetul de Collectors Edition. Wings of Liberty a avut Acele Dog-Tags USB Cu StarCraft 1 + Brood War. Ar fi fost drăguț ceva special și aici, un mini Spear of Adun, ceva 🙂
– absența unei misiuni secrete (ca în Wings of Liberty) care recompensa fanii care stăteau să scotocească prin fiecare colț al hărții fiecare misiune.
Recomand povestea Legacy of The Void numai după jucarea celorlalte 2 expansionuri pentru context. Este o poveste extraordinară, foarte complexă care vă va ține în scaun cât mai mult pentru a afla ce urmează pentru lumea Protoss și destinul lor. Finalul trilogiei este pe măsura călătoriei și nu va dezamăgi.
En Taro Adun ! En Taro Tassadar ! En Taro Zeratul
Nu prea ma pasioneaza jocurile dar pare a fi interesant!