StarCraft II: Legacy of the Void continuă povestea din Heart of the Swarm, punând accent pe rasa Protoss.
Am avut ocazia să testez varianta Closed-Beta timp de două săptămâni. Din păcate, în această variantă de Closed-Beta te poți lupta doar cu alte persoane care fac parte tot din Closed-Beta. Ceea ce înseamnă că acum nu sunt prea mulți jucători online.
Jocul este unul stand-alone, nu este necesar vreun joc anterior din seria Starcraft pentru a putea juca Legacy of the Void.
În noua campanie, eroi de legendă precum Artanis și Zeratul vor încerca să strângă rândurile rasei Protoss și să se unească în luptă împotriva unui forțe malefice străvechi ce provine din Void. Noutățile pe care le va aduce Legacy of the Void nu se opresc însă doar la campania single player. Finalul trilogiei va oferi și noi moduri de joc, precum Archon Mode. Acesta combina ideile de multiplayer cooperativ și competitiv, permițând echipelor de câte doi oameni să se confrunte între ele, forțând astfel jucătorii să lucreze împreună și să-și împartă sarcinile de gestionare a unei baze într-un mod cât mai eficient.
Un alt mod de joc nou pe care-l va oferi Legacy of the Void este Allied Commanders. Vom avea parte din nou de o experiență cooperativă, în care jucătorii se vor putea alia pentru a îndeplini diverse obiective. Jucătorii vor întruchipa eroi cunoscuți din saga StarCraft, iar fiecare dintre aceștia va beneficia de propriile abilități și upgrade-uri unice, capabile să ofere bonusuri speciale propriilor armate.
În Closed-Beta este prezent doar aspectul de multiplayer, nimic din campanie sau povestea jocului. Așadar, am testat doar modificările care vor fi prezente în multiplayer, pe ladder, ranked, unranked, vs. AI etc.
Pe lângă hărți noi, unde o să vă las plăcerea să le descoperiți singuri, intră mecanici noi:
– Începi cu 12 workeri, în loc de 6 (se urmărește accelerarea jocului, timpul mort de la început fiind aproape inexistent acum).
– Câmpurile de minerale nu mai au 1.500 toate, unele sunt setate la jumătate, la fel ca și gazul, pentru a obliga jucătorii să se extindă mai repede. Practic devine mult mai interesant jocul pentru că trebuie să aperi mai multe locații mai devreme.
– Majoritatea unităților noi, dar și unitățile modificate, necesită mult micro, modificările par a fi făcute pentru diferențierea jucătorilor buni de cei foarte buni, skill-ceiling-ul este ridicat drastic.
Hai să vedem modificările aduse fiecărei rase:
1. Terran:
Unități noi:
The Cyclone – Unitate nouă produsă la Factory. Un mini tanc care are un sistem de tragere prin lock-on, ce înseamnă că el poate să se focalizeze pe o singura țintă la o rază destul de mare și să tragă din mișcare până când omoară ținta respectivă sau iese din rază. Foarte util împotriva unităților cu rază mică sau viteza de mișcare mică.
Unitate încă necunoscută – Blizzard a anunțat că plănuiește să introducă o altă unitate pentru Terran până la lansarea jocului.
Unități modificate:
Siege Tank – ce poate fi ridicat de către Medivac și în timp ce el este în Siege Mode. Asta va crea niște situații de luptă mult mai diversificate.
Reaper – acum poate arunca un charge care se detonează după câteva secunde, aruncând în aer unitățile inamice care sunt în zona de explozie. Charge-ul face și putin damage, dar scopul lui este mai mult de a întrerupe diverse acțiuni, cum ar fi mineritul.
Banshee – Unitatea primește un upgrade nou de viteză, deblocabil îndată ce construiți Fusion Core. Upgrade-ul e necesar pentru a scăpa de unitățile mai rapide și pentru a menține Banshee-ul viabil ca unitate și mai tarziu în joc, nu doar pentru harrass la început.
Battlecruiser – Celebra navă de luptă primește o abilitate nouă. În schimbul a 125 energie te poți teleporta oriunde pe harta, chiar dacă nu este explorată zona, sau nu ai o unitate care să arate locul unde vrei să te teleportezi. Vor aparea niște situații foarte inedite datorită acestui upgrade.
2. Zerg:
Unități noi:
Lurker – Mult iubita unitate din Starcraft – Brood War își face glorioasa revenire în Legacy of the Void. Pentru cei care nu știu, Lurkerul este un upgrade de la Hydralisk, îndată ce upgradezi Hydralisk Den. Lurkerul nu atacă în starea lui naturală, doar după ce se îngroapă aruncă țepi în linie în jurul său, devenind un fel de apărare staționară invisibilă.
Ravager – Noua unitate upgradată din Roach. Practic este un roach mai mare care are un atac special, un fel de artilerie, numit Corrosive Bile. Atacul este declanșat la un punct anume, iar proiectilul aterizează după câteva secunde. Atacul face 60 AOE (Area Of Effect) damage și este util împotriva unităților încete sau imobile, ca Siege Tank. De asemenea, Corrosive Bile sparge Force Field-urile generate de Sentry.
Unități modificate:
Corruptor – Corruptorul primește o abilitate nouă numită Caustic Spray, abilitate care poate fi castată pe unități terestre sau clădiri. Face puțin damage inițial, acesta crescând cu cât stă mai mult.
Hydralisk – Cele 2 upgrade-uri, cel de viteza și cel de rază de atac, au fost comprimate într-unul singur.
Nydus Worm – devine invulnerabil cât timp este declanșat în teren sau la inamic. Această modificare planuiește să aducă în prim plan strategiile cu Nydus Worms, ele nu erau folosite pentru că un Nydus Worm declanșat putea fi ușor de omorât chiar și de către harvesteri.
Viper– Abilitate nouă: Parasitic Bomb, ce lipește o bombă care face 90 damage în 7 secunde unei unități de aer și a tuturor unităților din imediata apropiere a respectivei. Efectul persistă chiar dacă unitatea a fost omorâtă până la trecerea celor 7 secunde.
Swarm Hosts – acum poate spawna lăcuste din mers, fără să fie îngropat la comandă. De asemnenea, pentru a îngropa swarm hostul acum este necesar upgrade-ul global de Burrow. Lăcustele în late game pot zbura, ele aterizând doar pentru a ataca. Scopul upgrade-urilor este de a transforma swarm hsotul într-o unitate mult mai mobilă și de a crea situații noi grație faptului că lăcustele zboară.
3. Protoss:
Unități noi:
Adept – Unitate nouă de la gateway, Adeptul este folosit pentru harrass nefiind o unitate de bază. În lupta 1v1 pierde în fața altor unități echivalente. Ce îl face special pe Adept este Psionic Transfer, abilitate prin care Adeptul își trimite o imagine, o umbră, înainte la o locație stabilită de user, iar după 7 secunde, timp în care Adeptul poate fugi oriunde, se teleportează la imagine. Imaginea nu poate fi controlata, ci doar i se dă destinația. Extrem de utilă daca vrei să intri în baza inamicului și are aparare la intrare.
Disruptor – Unitate nouă de la Robotics Facility ce necesită clădirea Robotics Bay, ca și Colossul. Disruptorul este o bilă de energie care nu atacă, dar are o abilitate numită Purification Nova. Activată această abilitate, Disruptorul devine invulnerabil și mai rapid. După 4 secunde se supraîncarcă și generează o explozie care omoară aproape tot ce prinde în zona de explozie. După generarea exploziei, devine vulnerabil și revine la viteza inițială. Unitate perfectă contra armatelor care se mișcă foarte grupat.
Unități modificate:
Immortal – Scutul Immortalului a fost schimbat din pasiv în activ. Ceea ce înseamnă că acum Immortal-ul are scutul activabil doar de utilizator. La activare, Immortalul primește un scut temporar de 200 HP.
Carrierul -primește o abilitate nouă numită Release Interceptors care aruncă toate interceptoarele din hangarele Carrierului asupra unei ținte anume, sau a unei zone. Interceptoarele rămân deasupra zonei respective chiar și după ce au omorat tot survolând timp de 60 de secunde, după care explodează. Upgrade-ul este făcut pentru a boosta folosirea Carrierelor, acum având și noi strategii de tip Hit & Run, deoarece Carrierul poate să plece, nu mai trebuie să fie lângă interceptoare.
Warp Prism-ul – poate ridica unități de la o distanță mai mare fără a se expune focului inamic. Unitățile se lansează din Warp Prism tot direct dedesubt, dar ridicarea lor din câmpul de luptă se face de la distanță.
Oracle – primește o abilitate nouă numită Stasis Ward. Acesta depune un Stasis Ward care este invisibil pentru inamici și se comportă ca o mina. Îndată ce ai ajuns în proximitatea lui declanșează un câmp care îngheață unitățile inamice. Unitățile înghețate nu pot fi mișcate, nu pot ataca și nu pot fi atacate. Scopul este de a plasa câteva Ward-uri pe o zona a hărții unde consideram că vor veni unitățile inamice. Astfel, înghețând o parte din armata rivală separăm lupta în două.
Tempest – Atacul anti-aer al Tempestului a fost modificat. Atacul principal este anti-sol exclusiv, Tempestul având raza mare doar anti-sol. Atacurile anti-aer fiind mult mai close-range și au și un damage mai mic. Scopul a fost ca Tempestul să nu mai fie o unitate de Siege și anti-aer și anti-sol, să fie mai vulnerabil contra unităților de aer pentru a promova diversitatea armatelor.
Este de reținut că toate modificările sunt micro-intensive, scopul lor este să facă jocul mult mai greu. Astfel se poate diferenția mult mai ușor la nivel profesionist care este jucătorul cel mai bun.
Starcraft este un joc superb, care promovează multitaskingul la extrem, dar și gândirea analitică și strategică.
Toate aceste modificări prezentate sunt exclusiv multiplayer, campania fiind neafectată de ele.
De asemenea, modificările nu sunt permanente și finale. Așadar, până la lansarea jocului putem să avem parte de surprize și schimbări care pot fi majore.