Studiul neuropsihologic pe televizoarele Samsung SUHD

Studiul neuropsihologic pe televizoarele Samsung SUHD

17 nov. 2015 Altele, Televizoare

Nu cred că surprinde pe cineva că experiența de vizionare pe un televizor de conținut UHD este cu 38% mai captivantă decât vizionarea aceluiași conținut, dar în format full HD. Dar studiul neuropsihologic „Screen Sensation: The Ultra HD Effect” a examinat mai îndeaproape efectele psihologice ale vizionării conținutului video pe televizoare UHD versus cele FHD, pentru a evidenția beneficiile și avantajele tehnologiei Samsung SUHD TV.

Samsung SUHD TV Experiment_1

Tehnologia Full HD (cunoscută și ca 1080p) redă de patru ori mai multe detalii decât formatul HD, în timp ce televizoarele UHD redau de patru ori mai multe detalii decât cele Full HD. Participanții la studiu, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, au fost monitorizați cu ajutorul unor electrozi, care examinează detaliile electroencefalografice (EEG), activități electrodermale și bătăile inimii. Aceștia au urmărit conținut video de la furnizori precum Netflix sau meciuri de fotbal europene, atât la calitate UHD, cât și Full HD.

Rezultatele arată faptul că experiența de vizionare de conținut în formatul UHD este mai captivantă decât cea în format Full HD, datorită mai multor factori precum implicarea crescută (o măsură asociată cu atracția față de un anumit lucru), a procesării vizuale și a puterii beta (o măsură asociată cu concentrarea sau gândirea activă). Telespectatorii sunt mult mai captivați atunci când urmăresc conținut care afișează o călatorie cu roller coastere, oameni la cumpărături sau seri în oraș. În plus, vizionarea de conținut pe televizoarele Samsung SUHD crește nivelul de atractivitate și oferă o implicare mai activă a telespectatorilor decât tehnologia Full HD.

Samsung SUHD TV Experiment_3

De asemenea, participanții au experimentat o creștere de 62% a nivelului de procesare vizuală atunci  când se uită la un meci de fotbal pe un televizor UHD, ceea ce înseamnă că, în acest timp, creierul folosește o capacitate mai mare pentru a procesa informația vizuală. În schimb, această capacitate oferă o reprezentare mai exactă și mai bogată în detalii a cadrelor.

Printre alte rezultate se numără și faptul că participanții au fost cu 20% mai atrași de conținutul vizionat pe ecranele UHD decât de cel redat de ecranele Full HD, reacțiile emoționale fiind pozitive. În plus, atunci când au urmărit conținut video pentru a doua sau a treia oară, telespectatorii care l-au vizionat în format UHD au fost cu 29% mai atrași de acțiune decât cei care l-au vizionat în format Full HD.

Comentarii

  1. vreau si eu un samsung suhd…insa are un pret piperat pentru buzunarele noastre…astept sa se mai ieftineasca.:)) sunt sigura ca acest studiu este cat se poate de real…

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.