Altex – peste 23 de ani de leadership în business

Altex – peste 23 de ani de leadership în business

16 mart. 2016 Altele

În cursul zilei de ieri, am avut plăcerea de a participa la o prezentare cu titlul „Leadership în Business și inovație în Electro-IT„, o prezentare care de fapt a fost mai mult o discuție cu câțiva dintre reprezentanții grupului Altex (Altex și Media Galaxy).

Altex România se regăsește pe lista celor mai puternice branduri românești și este totodată una dintre cele mai valoroase companii antreprenoriale la nivel local. Grupul înglobează două nume importante în piața de retail electro-IT din România: Altex Retail și Media Galaxy Retail.

Layer 0

În cadrul discuției, am descoperit date interesante despre activitatea Altex de până acum, planurile lor de viitor și răspunsul la câteva întrebări pe care le aveam, de exemplu: „De ce organizează Altex evenimentul Black Friday în fiecare anotimp?” Dar hai să le luăm pe rând!

De peste 23 de ani, Altex este promotor al retailului românesc, cu un impact major asupra dezvoltării pieței de profil. Altex facilitează accesul la peste 20.000 de produse electro–IT și servicii de calitate la cel mai mic preț din România, oferind o experiență online și offline mereu actuală. Cifra de afaceri în 2015 fiind de 433 milioane de euro, în creștere cu 30% față de anul 2014. Creșterea cifrei de afaceri a fost datorată creșterii volumul de vânzări, care și această creștere se pare că s-a datorat creșterii salariilor (nu foarte vizibilă din punctul meu de vedere), scăderii TVA-ului și ieșirii concurentului Domo de pe piață. Numărul angajaților a ajuns în 2016 la 2.642 de angajați (1.775 – Altex și 867 – Media Galaxy), iar magazinele fizice sunt în număr de 109 (92 – Altex și 17 – Media Galaxy) distribuite în aproape toate județele din România (doar județul Caransebeș nu este acoperit).

IMG_6333

Altex continuă să pună accent pe servicii adaptate nevoilor clienților, întreaga companie ghidându-se după convingerea că cel mai important este clientul, așa că fluxurile menite să ușureze procesul de cumpărare vor suferi ceva modificări în viitorul apropiat. Va exista și o completare  a opțiunii de a cumpăra online și ridica offline (din magazinele fizice) prin adăugarea opțiunii de a cumpăra online și de a returna în magazin. Altex mai pune accent și pe abordarea omnichannel, să fie acolo unde este și clientul, în proximitatea lui, nu doar online. Mai ales că în anul 2015, doar 20% din cele 20.000 de articole vândute zilnic sunt vândute online. Raportul mediu al întregului an 2015 este: 80% offline – 20% online.

Altex a preluat obligațiile unui alt retailer față de foștii săi clienți, prin oferirea de soluții post-vânzare inclusiv foștilor clienți Domo în toate magazinele ALTEX România din țară. Tot Altex a preluat, și va prelua, mai multe locații Domo – doar locațiile cu cele mai bune rezultate.

Ținând cont de un studiu GfK privind trendurile pieței de Electro-IT, Altex România și-a adaptat strategiile pentru a furniza un model de business potrivit pentru societatea în care trăim astăzi.

ss

Așadar, planurile Altex pentru anii viitori includ:

– modernizarea serviciilor post-vânzare;

– noi soluții de creditare și finanțare. Reintroducerea creditului doar cu buletinul împreună cu promisiunea obținerii unui răspuns imediat sau în cel mult două ore, altfel, vei primi cadou un voucher de 100lei;

– oferirea celei mai variate game de produse, atât online, cât și offline;

– telefon la schimb pentru telefonul lăsat în service;

– opțiunea de precomandă pentru cele mai noi device-uri apărute la nivel internațional;

– extinderea în țările vecine (2017-2018).

Dar de ce organizează Altex evenimentul Black Friday în fiecare anotimp?

Cei de la Altex cred că organizarea unui Black Friday în fiecare anotimp al anului va atrage și mai mulți clienți fideli care să obțină un preț bun cjiar atunci când au nevoie, nu să aștepte până în luna noiembrie. Evenimentele Black Friday sunt realizate în strânsă colaborare cu furnizorii pentru a obține cel mai bun preț din acea perioadă, iar reducerile speciale din cataloage, reducerile punctuale cu furnizorii și reducerile de brand, vor continua în fiecare lună.

IMG_6342

Pe mine nu mă deranjează să găsesc un preț bun pentru produsul dorit, chiar dacă nu este lună noiembrie. Dar îmi pare rău că se pierde tot entuziasmul pentru originalul Black Friday, și am impresia că și reducerile din luna noiembrie nu or să mai aibă un impact așa mare, văzând reduceri aproape în fiecare lună. Prefer reduceri între 50% și 90% în luna noiembrie, decât reduceri de 5%-50% în fiecare lună.

 

 

 

Comentarii

  1. Mi-am cumparat o masina de spalat care avea dimensiuni mai mari decat cele prezentate pe site…si cand am vrut sa o returnez mi au spus ca produsul trebuie sa fie sigilat exact cum l-am primit…ma intreb…cum vedeam eu produsul daca il lasam sigilat? :))

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.