Am testat realitatea virtuală alături de NVIDIA

Am testat realitatea virtuală alături de NVIDIA

5 feb. 2016 Altele

Realitatea virtuală este una din cele mai revoluționare tehnologii apărute în ultimii ani și, cred eu, cea care o să influențeze cel mai mult modul în care ne distrăm, în care ne relaxăm și chiar modul în care lucrăm. Anul 2015 a adus reale îmbunătățiri echipamentelor VR, atât din punct de vedere hardware, cât și software. Principala problemă sesizată de utilizatori când testau realitatea virtuală (problemă observată și de mine) era rezoluția slabă a imaginii. În plus, din cauza lanteței imaginii în mișcare, unii utilizatori sufereau apoi de dureri de cap sau chiar li se făcea rău.

IMG_5232

Acum tehnologia a evoluat, multe companii mari și-au dat seama de potențialul realității virtuale și au investit mai mulți bani în găsirea de soluții pentru utilizatorii de rând.

NVIDIA a prezentat, în premieră în România, cea mai complexă experiență de realitate virtuală cu ajutorul plăcilor grafice GeForce GTX de ultimă generație, capabile să ofere imagini imersive, care transpun utilizatorul în mijlocul acțiunii. Astfel, NVIDIA a demonstrat calitatea arhitecturii Maxwell cu ajutorul căștilor VR Oculus Rift și HTC Vive prin intermediul unei suite de demo-uri.

IMG_5235

Mai întâi am testat noul model de căști Oculus Rift dotat și cu căști audio pentru o experiență completă. Cu Oculus Rift m-am jucat câteva jocuri de tip shooter și Lucky’s Tale – un joculeț distractiv cu o grafică parcă destinată mai mult copiilor. Dacă faci precomandă la Oculus Rift vei primi gratuit și joculețul cu haioasa vulpe.

IMG_5244

Adevărata experiență VR am testat-o în cele două camere mapate special cu ajutorul unor senzori pentru ochelarii HTC Vive, ochelari folosiți pentru soluția Steam VR. În prima cameră am desenat, am vizitat o balenă în adâncurile oceanului, am reparat un roboțel amuzant și am împușcat Zombii. Cel mai mult mi-a plăcut experiența shooter-ului cu casca Vive de la HTC și cu cele două controalere speciale care îți arătau mâinile în joc, astfel toată experiența părea mai reală. Chiar aș cumpăra un astfel de sistem VR doar pentru timpul asta de jocuri, senzația și emoțiile oferite nu pot fi descrise, trebuie să încercați.

htcblue2_3533656b

În cea de-a doua cameră am urcat pe Everest, dar recunosc că nu am rezistat cele 10 minute cât dura întreg demo-ul. Imaginile erau atât de reale încât chiar am simțit frica de înalțime și de a cădea în gol. Știam că sunt într-o cameră sigură și tot încercam să-mi repet asta, dar grafica era atâr de reală încât nici nu am reușit să stau relaxată în picioare.

htc-vive-product-1

Pentru o experiență cu adevărat captivantă, soluția grafică trebuie să proceseze imagini la rezoluție 2160×1200 și 90 de frame-uri pe secundă, cerințe de peste trei ori mai mari decât cele necesare rulării unor imagini la rezoluție 1920×1080 și 30 de frame-uri pe secundă.

Sistemul VIVE de la HTC cred că este cel mai bun pe care l-am testat până în acest moment. Nu știu să vă spun un preț extimativ, dar am înteles că precomenzile încep pe 29 februarie. Acum sistemul incluse un display cu o rezoluție totală de 2160x1200pixeli, multe cabluri conectate la cască (ochelari), casca ce are giroscop, accelerometru si un sistem laser de poziție, două camere cu infraroșu ce detectează mișcarea corpului tău și două controlere pentru a interacționa cu imaginile afișate, căștile audio sunt opționale. Viitoare ediție HTC Vive va folosi un cablu un singur cablu HDMI, asta fiind singurul inconvenient pe care l-am descoperit – cablurile de care te poți împiedica.

IMG_5260

Pentru a îmbunătăți experiența VR, NVIDIA a dezvoltat și integrat în platformele sale grafice ”Gameworks VR” o tehnologie care optimizează experiența VR, precum și ”DesignWorks VR”, un set de interfețe de programare a aplicațiilor (API) capabile să redea experiențe de VR uluitoare.

IMG_5236

Cerințele hardware minime pentru virtual reality sunt:

  • GPU: NVIDIA GeForce GTX 970, GeForce GTX 980 sau GeForce GTX 980 TI pentru cea mai bună experiență video
  • CPU: cel puțin Intel Core i5- 4590
  • Memorie/RAM: 8GB+ RAM
  • Output: Porturi 2x USB 3.0, HDMI 1.3
  • Sistem de operare: Windows 7 SP1 sau mai nou
  • Pentru notebook: NVIDIA GeForce GTX 980

Pentru a testa compatibilitatea sistemului cu experiența VR, accesați: GeForce Experience

Comentarii

  1. Din pacate eu n-am reusit sa ajung vineri. Am fost selectat dintre userii care au lasat comentariu. Totusi cred ca am sa scriu un articol legat de VR, la modul general, unde am sa amintesc si de evenimentul la care n-am reusit sa ajung.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.