GPeC Summit, cel mai important eveniment de e-commerce din Romȃnia, a avut loc în zilele de 11-12-13 mai 2015, la București. Evenimentul a reunit peste 850 de participanţi și unii dintre cei mai buni speakeri internaţionali și romȃni, invitatul special al evenimentului fiind geniul în marketing online, Neil Patel.
V-am vorbit deja despre cum a decurs prima zi a evenimentului, acum e timpul să vedem concluziile celor trei zile.
În cadrul Conferinţei din ziua de 11 mai, pe scena GPeC Summit au urcat nu mai puţin de 8 speakeri internaţionali de top. Potrivit lui Matt Komorowski (PayPal), 25% din tranzacţiile online din Romȃnia sunt fǎcute de pe device-uri mobile, procent care depǎșește ușor media ţǎrilor din jur precum Polonia, Bulgaria sau Ungaria, dar este încǎ departe de piaţa din UK unde acesta se situeazǎ la 65%.
Potrivit lui Dorin Boerescu, CEO 2Parale, zilele sǎptǎmȃnii în care au loc cele mai multe tranzacţii online sunt miercurea și joia. Valoarea medie a unei tranzacţii în IT&C este de 700 lei, 140 de lei în fashion, 200 de lei pentru produsele destinate copiilor și 220 de lei pentru produsele home & deco.
Craig Sullivan, unul dintre cei mai buni specialiști internaţionali în optimizarea conversiilor, a vorbit despre importanţa testelor A/B, punctȃnd greșelile pe care le fac magazinele online. “Customer Journey is in your head – drumul pe care il vrei tu, nu este si cel real, de aceea este important sǎ testezi întotdeauna și sǎ nu gȃndești tu în locul clientului”, a spus Sullivan în cadrul GPeC Summit.
Matthew Woodward, expert in SEO și marketing afiliat, a oferit audienţei exemple concrete despre cum poate ajuta blogul la creșterea vȃnzǎrilor în e-commerce, de ce este important și cum sǎ creezi conţinut care sǎ te facǎ relevant și sǎ atragǎ noi potenţiali clienţi. Sfat practic pentru magazinele online: “Never sell on your eCommerce blog. Use your blog only to engage your future clients” – Matthew Woodward.
Invitatul special al GPeC Summit, Neil Patel, a dezvǎluit 6 metode mai puţin ortodoxe prin care magazinele online își pot optimiza conversiile și, astfel, dubla vȃnzǎrile. “E-commerce este la fel ca dating-ul: cȃnd nu cunoști bine persoana de lȃngǎ tine, nu ești dispus sǎ îi acorzi încredere. Așa se întâmplǎ și în cazul magazinelor online – dacǎ utilizatorii nu te cunosc, nu vor cumpǎra de la tine”, a concluzionat Patel.
Autorul best seller-ului international “You should test that!”, Chris Goward (WiderFunnel), invitat pentru a doua oarǎ la GPeC Summit, recomandǎ magazinelor online sǎ nu creadǎ în spusele “experţilor” care nu au testat ipotezele pe care le susţin. De aceea este bine întotdeauna sǎ testezi orice modificare fǎcutǎ pe site, pentru ca ecuaţia de succes a optimizǎrii conversiilor este “Marketing + Ştiinţǎ”, conform spuselor lui Goward.
Simo Ahava, Senior Data Advocate la Reaktor, a intrat în detalii tehnice despre Enhanced E-Commerce pentru Google Analytics și Google Tag Manager, arǎtȃnd cǎ datele sunt extrem de importante pentru magazinele online, ajutȃndu-le enorm în strategia de business și în campaniile de marketing.
Ivan Mazour (CEO & Founder Ometria) a explicat de ce marketingul tradiţional a încetat sǎ existe și a oferit cȃteva strategii automatizate care pot crește engagement-ul utilizatorilor și, evident, vȃnzǎrile magazinelor online.
Urmǎtoarele douǎ zile de GPeC Summit au fost dedicate workshopurilor specializate – nu mai puţin de 13 workshopuri în paralel în care s-au dezbǎtut subiecte precum: optimizarea conversiilor, creșterea vȃnzǎrilor prin Facebook, inbound marketing, strategii de business, tool-uri e-commerce, m-commerce, PPC etc.