Deși multe firme/site-uri plătesc bani grei pentru a apărea în primele căutari pe google, un conținut bun te poate așeza în top fără să plătești ceva.
Digital Workforce, agenţie specializată în servicii de optimizare a site-urilor pentru motoarele de căutare, a participat anul acesta la GPeC Summit, cel mai important eveniment de e-commerce din România. Evenimentul s-a desfășoarat în perioada 25 – 27 mai la Bucureşti.
Conform analizelor realizate de DWF – Digital Workforce pe un eşantion de 3.000 de magazine online, doar unul din 12 are activitate pe blog. Ce înseamnă acest lucru? Nescriind constant pe blogurile magazinelor online, reprezentanţii companiilor nu reuşesc să vină în ajutorul potenţialilor clienţi cu informaţii relevante atunci când aceştia caută să-şi rezolve o problemă legată de produsele pe care magazinul online respectiv le comercializează. Aici de multe ori intervin eu cu blog-ul meu și redirecționez oamenii către magazinele online.
Aşadar, prin activitatea de content marketing poate fi atras trafic nou pe site, având posibilitatea de a creşte credibilitatea în rândul potenţialilor clienţi, precum şi de a-i fideliza pe cei existenţi sau a-i convinge mai repede pe cei care se hotărăsc mai greu să cumpere.
„De câţiva ani, se tot vorbeşte că noul rege în online este conţinutul (content is king), dar foarte puţine magazine online au un plan bine pus la punct în acest sens. Anul acesta, în cadrul DWF, investim în extinderea departamentului de Content Marketing pentru a veni în sprijinul magazinelor online care vor să-şi contureze o strategie de dezvoltare a conţinutului“, a declarat Sorin Drăghici, Managing Partner, DWF – Digital Workforce.
DWF foloseşte trei metodologii standard, în urma cărora se decide dezvoltarea de conţinut:
- Sunt identificate subiecte relevante, care au un volum mare de căutări pe Google şi se creează conţinut în direcţia respectivă. Acest tip de conţinut este folosit la creşterea traficului pe website;
- Este identificat profilul cumpărătorului (ex: Mihaela, 26 de ani, mamă, are animal de companie etc.) şi sunt corelate detaliile cu produsele comercializate, fiind realizat un conţinut de calitate în această direcţie.
- Sunt căutate, la nivel global, subiectele similare care au prins foarte bine pe alte pieţe (potenţial mare de viralitate) şi se localizează conţinutul pentru publicul ţintă al fiecărui magazin online;
Aceste trei metodologii ar trebui să-i inspire și pe bloggeri, articolele scrise de ei ar putea ușor să urmeze aceleași etape.
Ce sa zicc… Regele cred ca este tot internetul si onilne-ul!
Sunt de acord ca multe magazine online nu au plan bine pus la punct…speram sa aiba pe viitor 🙂