Despre aplicația Civic Alert – Schimbarea poate veni și cu ajutorul smartphone-ului

Despre aplicația Civic Alert – Schimbarea poate veni și cu ajutorul smartphone-ului

29 mart. 2016 Aplicatii

Civic Alert este aplicația mobilă gratuită care sesizează autoritățile administrative despre problemele pe care cetățenii le semnalează în spațiul public prin trei pași simpli: fotografiere, geolocalizare pentru a înregistra adresa și selectarea categoriei în care se incadrează  problema semnalată. Aplicația Civic Alert a fost lansată în variantă Beta pe 16 noiembrie 2015 și este în dezvoltare și optimizare. Acum este disponibilă pe Android, iOS și Windows Phone.

Civic Alert este o soluție informatică compusă dintr-o aplicație mobilă, accesibilă de pe smartphone, un site web cu prezență publică pentru urmărirea statusului reclamațiilor și un sistem de backoffice bazat pe tehnologia Microsoft Dynamics CRM.

12232885_1516791511964994_6636644712738186171_o

Tehnologia scurtcircuitează relația dintre cetățean și autorități. După ce a strâns 38.000 de utilizatori și 12.000 de alerte în primele 4 luni, utilizând o versiune beta, aplicația Civic Alert se pregătește de lansarea versiunii  „oficiale” cu numărul 1.0. Bazându-se pe serviciile de cloud Microsoft Azure, aplicația dezvoltată de TotalSoft este pregatită pentru creșterea exponențială a numărului de utilizatori așa cum poate fi ea prevazută de cifrele din primele luni de funcționare.

Procesul deseori prea complicat prin care o problemă civică e supusă atenției unei autorități – locale sau regionale – e preluat de un call-center dedicat ce urmărește depunerea și rezolvarea sesizării înregistrate prin intermediul aplicației. Odată cu răspândirea aproape universală a utilizării smartphone-urilor, un simplu gest poate înregistra imagini cu problema, locația ei (cu ajutorul coordonatelor GPS) și trimite sesizarea către centrul de monitorizare Civic Alert. Aici sesizările sunt colectate și structurate de un sistem automat de CRM (Customer Relationship Management) configurat ca un centru de management al reclamațiilor, ce rulează în Microsoft Azure. Faptul că sistemul rulează în cloud-ul Azure asigură arhivare automată și disponibilitatea imediată a datelor, ușurând dramatic efortul de a urmări parcursul unui mesaj de la sesizare la rezolvare.

Pe baza raportărilor și informațiilor oferite de sistemul de CRM, operatorii din call-center contactează autoritățile relevante pentru rezolvarea problemelor sesizate.

rtre

Autoritățile primesc astfel, gratuit, informații în timp real despre problemele de rezolvat din oraș. Numeroase instituții publice din diverse localități și-au manifestat deja entuziasmul pentru acest instrument de comunicare, dat fiind faptul că facilitează o conectare mai bună cu cetățenii și o eficiență mai mare în soluționarea problemelor cu care aceștia se confruntă în spațiul public. Aproximativ 400 de sesizări au fost confirmate ca rezolvate de autorități până în prezent.

În perioada decembrie – martie, aplicația a înregistrat mai bine de 12.000 de alerte trimise de utilizatori. Distribuția lor pe categorii aduce o imagine destul de fidelă a problemelor citadine de zi cu zi ale României – parcările abuzive sau ilegale sunt cele mai numeroase, urmate de gropi și deșeurile abandonate.

Sistemul care colectează alertele rulează în cloud – Civic Alert beneficiază de o soluție dezvoltată de Total Soft în Azure, serviciul de cloud de la Microsoft.

12243061_1517989088511903_507106140720405989_n

 Adrian Stănescu, fondator Civic Alert: “Am pornit Civic Alert dintr-un eșec personal: timp de două luni mi-am promis zilnic că voi sesiza primăria despre semaforul lipsă de lângă parcul unde îmi plimb copiii. După două luni, am decis că trebuie sa găsesc o soluție și, pentru că aveam deja experiență în digital, am creat o aplicație care să transmită sesizarea mea autorităților. În scurt timp ne-am dat seama că o aplicație de una singură nu rezolvă problema. Aveam nevoie de o soluție scalabilă, flexibilă și mobilă ca să putem procesa și urmări în mod transparent tot ce se întâmplă mai departe cu sesizările. Am adăugat call centerul și am decis să mutăm toată activitatea în cloud. Asta ne-a permis să ne respectăm promisiunea făcută utilizatorilor: că vom folosi tehnologia și puterea crowdsourcingului pentru îmbunătățirea spațiului civic.”

Comentarii

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.