Da, prețul este șocant, de asta l-am pus și în titlul acestui articol, dar bicicleta Harley-Davidson Serial 1 Rush/CTY este mult mai mult decât o bicicletă super scumpă a unui brand super cunoscut. Chiar este o bicicletă electrică smart, robustă, super ușor de folosit și care zic eu că o să te țină ani buni, poate chiar mai mult decât or să te țină genunchii.
De fapt, bicicleta e Serial 1 – powered by Harley-Davidson, asta pentru că Serial 1 s-a desprins din Harley-Davidson și lucrează în strânsă colaborare cu ei. Care sunt asemănările între această bicicletă și un motor Harley-Davidson, poate doar încrederea că ți-ai luat un produs de calitate și prețul ridicat 😀
Dar Serial 1 nu e pentru oricine, așa cum nici motoare Harley-Davidson nu sunt pentru oricine.
Există 3 modele disponibile în acest moment, Mosh – la vreo 20.000lei, Rush – la 26.000lei și Rush Step-Thru (de fete) tot la 26.000lei. Eu am testat modelul Rush de fete (Step-Thru) cu bara de susținere mai jos ca să urci fără probleme pe bicicletă chiar și când ești în fustă. Special ca să testez cum e cu această bicicletă în fustă, mi-am luat o rochită pe mine în ziua filmării. Detalii în video-ul de mai jos:
Modelul Rush este mai scump pentru că are o cutie automată de viteze, smart, ce adaptează pedalarea la viteza ta, la teren și condiții de mers, ca totul să fie cât mai ușor pentru tine.
Chiar dacă e o bicicletă electrică cu viteză automată, nu înseamnă că nu trebuie să pedalezi, doar pedalezi mai rar și mai ușor. Ai chiar 4 moduri de efort (Eco, Tour, Sport și Boost) și viteză din care poți alege, 5 dacă alegi și modul OFF ca să o folosești ca pe o bicicletă normală.
Toate modurile, inclusiv lanterna LED puternică din față și modul Walk Assist sunt setate și activate din mini-monitorul TFT de 1,5 inci, unde poți vedea și ora, viteza medie, viteza maximă, viteza actuală, distanța parcursă și nivelul bateriei bicicletei.
Bateria bicicletei se poate încărca de la priză, vei primi și un încărcător special pentru ea, dar mișto e că o poți schimba. Poate îți cumperi alta și o înlocuiești, decât să te oprești undeva să o încarci.
Bateria este de 529 Wh și are un range între 48 km și 145km – depinde de teren, de viteză și de pedalare, și se încarcă de la 0% la 100% în aproape 5h. Bateria alimentează motorul de 250W ce poate dupe o viteză de cel mult 25km/h. Are și 4 LED-uri ce îți arată nivelul bateriei.
Chiar dacă are baterie, modelul Rush e destul de ușor, are 27 kg, cadrul din aluminiu și 2 portbagaje în față și spate ce pot căra fiecare până la 10kg. Îi poți pune un coș drăguț în față, iar în spate îți poți pune rucsacul cu laptopul de muncă.
Important e că vei ajunge la muncă fără să transpiri, motorul și cutia automată te vor ajuta să arăți impecabili și după 1h de pedalat.
Ce mi-a mai plăcut super mult la ea a fost ghidonul, sau mai bine zis mânerele pe care ții mâna (manșon). Sunt super comode, au o zonă extra, cauciucată, unde ții podul palmei. Gripul este super bun!
Șaua, deși nu pare, e foarte comodă. Se poate ajuta pe înălțime dar și pe lungime, ca să ajungi perfect la pedale. Oricum, fiecare modelul vine pe mai multe dimensiuni (S, M, L).
Serial 1 Rush are și cric, claxon, un pic torpedou unde poți ține câteva lucruri mici sub cheie, frâne pe disc TRP hidraulice și pe față și pe spate, cauciucuri Schwalbe Super Moto-X de 27,5×2,4 inci și are disponibilă și o aplicație mobilă de Android și iOS de unde poți controla mai multe setări ale cutiei automate.
Modelul Mosh, mai ieftin, nu are cutie automată, nu are protecții de noroi pentru roți și nici acel mini-ecran de control și setări.
Acum, dacă aveți de dat 26.000lei pe o bicicletă electrică – modelul Serial 1 RUSH/CTY e alegerea perfectă 😀 Asta e tot ce pot să vă spun.