Noi tehnologii prezentate de NVIDIA la Nexus Pub 2.0

Noi tehnologii prezentate de NVIDIA la Nexus Pub 2.0

27 nov. 2018 Gaming

NVIDIA a prezentat în premieră, în România, tehnologiile de ultimă generație ale arhitecturii pentru plăci grafice Turing, care oferă o experiență de gaming fără precedent. Evenimentul de prezentare a avut loc în clubul Nexus Gamers Pub din București, inaugurat recent, care dispune de 50 de sisteme PC de ultimă generație, dotate cu plăci grafice din seria RTX.

Turing oferă o performanță de 6 ori mai mare decât predecesorul său, Pascal, cu noi funcționalități și tehnologii care oferă gaming 4K HDR la 60 frame-uri pe secundă chiar și în cazul celor mai solicitante jocuri.

NVIDIA RTX aduce cu o serie de instrumente puternice pe care dezvoltatorii de jocuri le folosesc pentru a adăuga AI și efecte ray-tracing, inclusiv hardware și software care permit shadere avansate programabile, ray tracing și deep learning.

În cadrul evenimentului NVIDIA a avut loc un showcase care a pus în valoare noile tehnologii Ray Tracing, NVIDIA Ansel RTX și NAS (NVIDIA Adaptive Shading), implementate în jocurile Battlefield V și Wolfenstein II: The New Colossus.

Ray tracing-ul în timp real este o revoluție pentru industria de gaming, întrucât oferă un nivel de realism mult peste ceea ce permit tehnicile de randare tradiționale. Studiourile creatoare de jocuri deja dezvoltă titluri care înglobează ray tracing în timp real în engine-ul jocului cu ajutorul tehnologiei implementate în plăcile grafice NVIDIA GeForce RTX.

Ray Tracing Off
Ray Tracing ON – Se poate vedea clar diferența în reflexii față de imaginea de deasupra

În Battlefield V am avut ocazia să vedem diferențele side-by-side, în diferite misiuni SinglePlayer, dar și MultiPlayer. Momentan în acest joc sunt implementate tehnici Ray Tracing pentru reflexii, cum ar fi în geamuri/oglinzi sau în diferite băltoace prezente prin hartă. Diferențele sunt destul de maRI, se pot observa cu ochiul liber și rezultatul cu Ray Tracing arată chiar impresionant.

NVIDIA Adaptive Shading (NAS) reprezintă o varietate de tehnici care folosesc noua tehnologie Turing de shading a rate-urilor pentru a crește performanța de randare și calitatea acesteia, aplicând un nivel variabil de putere de procesare unor zone diferite ale imaginii. În mod specific, Wolfenstein II: The New Colossus utilizează Content Adaptive shading și Motion Adaptive shading. În demo-ul prezentat, aceeași misiune, în aceeași locație, side by side, calculatorul care randa folosind Nvidia Adaptive Shading avea, în medie, un boost de 5% la frame-rate.

Am văzut și demonstrație a noilor funcționalități Ansel, cu ajutorul căruia poți scoate imagini foarte reușite din jocuri, aplica chiar filtre peste joc, sau, în cazul jocurilor care implementează direct funcționalitate Ansel, ai modul 360, prin care poți explora mediul înconjurător când ai intrat în modul Ansel. Lucru extrem de util pentru vizualizarea capacităților Ray Tracing din Battlefield V. Acest mod 360 nu funcționează în orice joc, cum sunt screenshot-urile, el trebuie implementat de producător.

NVIDIA a pregătit pentru perioada sărbătorilor prima campanie națională de reduceri la produse de gaming: pasionații vor avea la dispoziție o gamă variată de produse din segmentul plăcilor grafice din generațiile GTX și RTX, sistemelor PC, monitoarelor și laptopurilor de gaming, ale căror reduceri ajung până la 40%.

De asemenea, în prezent sunt disponibile două bundle-uri pentru gamerii GeForce care își doresc să achiziționeze plăci grafice din seriile RTX și GTX:

Noul Nexus Pub arată foarte bine și este mult mai aerisit decât locația veche. Calculatoarele sunt organizate pe zone, pentru a putea separa echipele în cazul în care se fac turnee sau se joacă jocuri diferite. De asemenea, zona de console este mult mai mare și plină de gadgeturi. Există și o zonă de mese pentru mâncare/boardgames, separată de calculatoare.

 

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.