Enel a lansat la finalul lunii decembrie noul site, iar ieri, 12 ianuarie, cei de la Enel au organizat o conferinta de presă în care a fost prezentat site-ul în noua formă, mult mai modernă și mai ușor de utilizat. La eveniment a fost prezent și Josh Payton – VP User Experience la Huge, agenția de digital care a dezvoltat noul site Enel, așa că am putut afla mai multe detalii despre noul concept.
Datorită vitezei Internetului, a diversității populației din punct de vedere al cunoștințelor IT și pentru că suntem o țară micuță față de altele unde Enel activează, România este prima țară în care a fost lansat noul site. Anul trecut, Enel a adus foarte multe modificări asupra identității brand-ului, inclusiv modificarea logo-ului, iar acum a venit momentul pentru lansarea unui nou website.
În acest moment, din cauza fenomenelor meteo extreme din ultima perioadă, prima secțiune din site este destinată informării clienților cu privire la zonele în care rețeaua electrică a fost afectată. Mi-ar fi plăcut dacă era afișată și o hartă cu zonele afectate, pe diferite culori – în funcție de gravitatea situației, sau poate chiar cu un timp estimat de rezolvare. Dar site-ul este îmbunătățit permanent și e posibil să vedem câteva modificări în perioada următoare.
Home Page-ul este extrem de simplu si intuitiv, sunt sigură că orice persoană se va descurca să navigheze fără probleme prin website, chiar și persoanele care intră foarte rar pe Internet. Cei de la Enel au considerat că cel mai important e să îți prezinte oferta lor pentru un abonament de energie electrică sau gaz și energie electrică. Poate vrei să modifici abonamentul, poate vrei să devii clientul lor (acum că piața energiei electrice s-a liberalizat), toate detaliile sunt la îndemâna ta în doar câteva click-uri.
Câmpurile de text sunt mari și îți dai seama imediat ce trebuie să faci. Mai întâi adaugi strada pe care stai (câmpul fiind asemănător cu cel din bara de search a Google-ului – îți oferă imediat variante în funcție de ce tastezi), apoi selectezi dacă vrei informații despre energie electrică sau gaz și energie electrică, selectezi consumul (dacă îl cunoști), tipul de locuință, numărul de camere și ce folosești pentru încălzire. Acest mic chestionar e folosit pentru a-ți prezenta o ofertă personalizată pentru nevoile tale de consum.
Mi se pare foarte important că poți afla în mai puțin de un minut exact ce abonament se potrivește nevoilor tale și care este suma lunară pe care o să o plătești (valoarea estimată). Valoarea este calculată pe baza consumului tău și include și tarifele de transport, de servicii de sistem şi de distribuţie (reglementate de ANRE), contribuţia pentru cogenerarea de înaltă eficienţă, valoarea certificatelor verzi, accize şi TVA, valabile la momentul acestei estimări. Atenție! Profitați acum de oferte, majoritatea sunt valabile doar până pe 31 ianuarie.
În secțiunea Contact, există și o zonă de search unde veți găsi cel mai apropiat punct Enel de locul unde vă aflați.
La noul website Enel îmi place designul modern, asemănător cu cel de la Windows, și că se mișcă foarte bine, dar cel mai mult îmi place că mereu pare că ai o interacțiune cu el. Animațiile, video-uri și elementele de tranziție sunt foarte bine alese pentru ca vizitatorul să fie atent, să înțeleagă mult mai repede informațiile afișate și chiar să fie atras să continue să se plimbe prin site.
Pe site veți găsi și recomandări de produse și device-uri care vă vor ajuta să economisiți energie și bani. Recomandările sunt foarte bine explicate și chiar vă conduc exact de unde puteți să cumpărați produsele. În curând, veți putea cumpăra anumite produse direct de pe site sau le veți putea adăuga pe abonamentul vostru ca să le plătiți lunar – asemănător cu abonamentele mobile.
Nici nu cred că trebuie să vă mai spun că noul site se vede perfect și pe mobil. De fapt, întreg website-ul nu doar că este responsive, dar chiar a fost gândit mobile first – cea mai importantă a fost versiunea de mobil, apoi versiunea desktop a fost creată pe baza celei mobile. Enel are și o aplicație mobilă destul de utilizată de clienți, aplicație ce o să fie și ea refăcută pentru a reflecta noua identitate Enel și pentru a semăna mai mult cu noul site.
Aici puteți vedea întreaga conferință de presă:
Cand am vazut postarea de pe facebook sincer ma pregateam pentru un comentariu negativ (subconstientul poate fi puternic :)) ), insa trebuie sa recunosc,.. chiar arata bine. Nu sunt client Enel si nu am stiut exact ce probleme erau inainte pentru a merge direct acolo sa verific ce solutii s-au gasit, insa la prima vedere pare totul in regula. Toate informatiile necesare usor de gasit, design modern si fluid, destul de detaliat fara a fi incarcat excesiv. Poate putin prea „mobile friendly” pentru gustul meu dar acesta este trendul… Trebuie insa sa mentionez ca totusi vezi cu alti ochi atunci cand esti client si ai fost nevoit cu diverse ocazii sa cauti informatii si inainte si acum, ceea ce nu e cazul meu. Este doar la o prima privire de ansamblu, detaliile sunt f greu de observat din exterior (ca sa spun asa). Oricum ar trebui si altii sa ia exemplu
Daca esti client… probabil iti faci si cont. Acolo arata un pic altfel, sunt mult mai multe informatii. Dar mie chiar imi place experienta de utilizare.