NVIDIA lansează două noi SDK-uri pentru realitatea virtuală

NVIDIA lansează două noi SDK-uri pentru realitatea virtuală

22 nov. 2015 Altele

NVIDIA a lansat săptămâna asta două kit-uri de software development (SDK) în versiunea 1.0: NVIDIA GameWorks™ VR și NVIDIA DesignWorks™ VR.

Folosite în paralel cu unitățile de procesare vizuală (GPU) GeForce® și Quadro®, aceste kit-uri le oferă dezvoltatorilor uneltele necesare pentru a crea experiențe de realitate virtuală (VR) spectaculoase și îi ajută să obțină performanțe superioare, să reducă latența, să îmbunătățească compatibilitatea la nivel hardware și să accelereze transmisiile video la 360 grade.

Realitatea virtuală schimbă felul în trăim experiențele din viața de zi cu zi, de la explorarea Everestului din propria locuință la vizionarea unui eveniment sportiv din perspectiva antrenorului sau a jucătorilor.  Obținerea unor experiențe realiste e o sarcină complexă, astfel că realitatea virtuală imersivă necesită o capacitate de procesare grafică de șapte ori mai ridicată decât aplicațiile și jocurile 3D clasice.

VR 2

Ambele SDK-uri oferă o gamă variată de API-uri și de librării pentru dezvoltatorii de căști și aplicații, cum ar fi NVIDIA Multi-Res Shading Technology. Această tehnologie de randare disponibilă pentru publicul larg în premieră sporește performanțele cu până la 50%, păstrând calitatea imaginii intactă.

Cele două SDK-uri oferă suport pentru Windows 10.

GameWorks VR

Pentru dezvoltatorii de aplicații sau jocuri, SDK-ul GameWorks VR include:
  • Multi-Res Shading – o tehnica de rendering inovatoare pentru VR (Realitate Virtuala) în care fiecare parte a imaginii este randata la rezoluția care se potrivește cu densitatea de pixeli pentru imaginea modificată cerută de headset. Cu ajutorul arhitecturii chipului Nvidia Maxwell există capacitatea de multi-projector în rendarea view-porturilor multi-scalate într-o singura trecere, rezultând in îmbunătățiri substanțiale a performanțelor.
  • VR SLI – dezvoltă performanțe crescute pentru aplicații VR, mai multe placi video (GPU) pot fi atribuite specific pentru a accelera stereo-rendering.

Gameworks VR 2

GameWorks VR este deja integrat în engine-uri de joc de top. Epic Games a anunțat suport pentru GameWorks VR Multi-Res Shading și VR SLI feature-uri într-o versiune viitoare a celebrului Unreal Engine 4.
GameWorks VR lanseaza feature-uri specifice pentru dezvoltatorii de căști VR, care includ:
  • Context Priority – oferă control asupra programarea GPU pentru a suporta feature-uri avansate de VR cum ar fi distorsiune temporalp asincronp (care taie latența și adjustează imaginile în funcție de mișcarea capului jucătorului) fără a procesa o imagine nouă de fiecare dată.
  • Direct Mode – tratează căștile VR ca display-uri montate pe cap accesibile doar pentru aplicații VR, altfel decât un monitor tipic windows, lucru care duce la suport plug and play mai bun și compatibilitate pentru căștile VR

Gameworks VR 3

DesignWorks VR
 
Pentru dezvoltatorii de aplicații VR profesioniste în piețe ca media și entertainment, petrol și benzină, imagistică medicală etc. NVIDIA DesignWorks VR dezvolta peste GameWorks VR SDK cu adiția unor ustensile puternice, ca:
  • Warp and Blend – API-uri noi care furnizează corelații geometrice și adjustări de intensitate independente de aplicație dealungul desktop-urilor pentru a crea medii VR CAVE impecabile, fără a introduce latențe.
  • Synchronization – tehnici pentru a preveni tearing-ul și nealinierea imaginilor în timp real. Mai multe tehnologii cum ar fi Frame Lock, Stereo Lock, Swap Groups și Swap Barriers sunt disponibile pentru a ajuta dezvoltatorii să creeze VR CAVE și medii cluster expansive și fără legături.
  • GPU Affinity – oferă îmbunătățiri drastice ale performanțelor prin gospodărirea plasării workload-urilor de grafică și rendare asupra a mai multor GPU.
  • Direct for Video – Pornirea mediilor VR sau a realității augmentate.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.