Un UBER mai colorat și mai modern

Un UBER mai colorat și mai modern

3 feb. 2016 Altele

Aseară am observat că pagina de Facebook dedicată aplicației UBER și-a schimbat imaginea vizuală, a fost adaugată o altă poză de profil cu un alt logo și o imagine grafică colorată pe post de cover photo.

12615550_1132608396772681_3958452712461393034_o

Inițial am crezut că este doar o campanie nouă organizată de UBER la nivel internațional, apoi am văzut azi declarația oficială în care ni se explică schimbarea identității vizuale:

Astăzi suntem bucuroși să putem dezvălui o nouă imagine, care simțim că sărbătorește tehnologia pe care o avem, dar și orașele pe care le deservim.„, TRAVIS KALANICK – CEO și CO-Fondator UBER.

Identitatea vizuală reprezintă una dintre cele mai importante elemente ce definesc imaginea unei companii și reprezintă un mijloc de comunicare prin intermediul tuturor părților componente (logo, imagini, iconițe, semnătură mailuri, design aplicație mobilă etc.). Fiecare dintre aceste elemente îl ajută pe consumator să identifice ușor o companie.

În loc de negru, gri și albastru, UBER utilizează acum culori variate, luminoase, și chiar stridente. Schimbarea fiind destul de importantă și drastică. În fiecare din cele 68 de țări unde UBER își desfășoară activitatea, utilizatorii aplicației vor vedea un design diferit din punct de vedere al culorilor folosite și al pattern-urilor, logo-ul rămânând la fel. UBER speră ca astfel să se prezinte în fața utilizatorilor cu o imaginea care să reprezinte flexibilitatea și tonul modern pe care îl are soluția UBER.

Mexico_Moodboard1

Mexic

Deocamdată, această modificare nu a fost facută pentru fiecare țară în parte, dar sigur update-urile viitoare vor aduce mai multe culori și pattern-uri personalizate pentru fiecare oraș unde UBER este activ.

1zv2yz9

Logo-ul

Primul lucru pe care îl veți observa este că logo-ul nostru este mai compact. Unii ar putea spune că este mai puțin pretențios (parțial pentru că am renunțat la “bucle” – stilul acela din anii ‘90 de care vorbeam). Asta te ajută să vezi Uber oriunde ar fi, oricât de mare sau de mic. Totodată, reflectă mai bine o imagine mai împlinită, pentru că și noi ne-am maturizat ca și companie.”,  Travis Kalanick.

logos-582x292

Design-ul logo-ului încorporează Bitul (model ce pune în centru tehnologia pe care o are UBER) un simbol format din diferite forme, unde fiecare dintre ele reprezintă un produs diferit- Rider App/Partener App, iar asta lasă suficient loc și pentru viitoare aplicații.

Noua imagine UBER este mult mai colorată decât crezi, iar acesta este doar începutul. „Fiecare oraș are propria personalitate, iar scopul nostru pe termen lung este să avem un design unic pentru orașe și pentru țări. Asta înseamnă că vom adăuga, în timp, sute de combinatii de culori și forme.”

Ireland_Moodboard1

Irlanda

Și iconița aplicației s-a modificat.

Culorile și pattern-ul folosit pentru iconița aplicației variază în funcție de țară: roșie în China, turquise în India, teal închis în SUA etc. Iconița diferă și în funcție de aplicația UBER instalată – pentru utilizatori sau pentru șoferi.

Veți vedea că atât aplicația pentru utilizatori, cât și cea pentru șoferi parteneri au bitul în centru, apoi culorile și modelele pe fundal. Această structură ne va ajuta să dezvoltăm, în timp, diverse iconițe pentru produse noi.

Screenshot_2016-02-03-12-42-41

Aici puteți descoperii cum au ales cei de la UBER culorile și pattern-urile folosite (unele idei bune se pare că îți vin chiar la baie: „Catherine Ray got the idea for Uber’s new patterns from the tiles in her bathroom”).

Comentarii

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.