În primul rând, mulțumim Activision Blizzard pentru codul Destiny 2 primit în scopurile realizării acestui review. Figurina Cayde-6 stă și acum pe unitatea PC-ului și veghează performanțele mele în Crucible 😀
Destiny 2 este un joc Online only Multiplayer First Person Shooter. Acesta este dezvoltat de către Bungie și publicat de Activision – Blizzard. De aceea, lansarea pe PC s-a făcut prin intermediul platformei Battle.net.
Jocul este plasat într-o lume fantasy, din viitor, cu tot felul de rase și monștri. Acest tip de joc este destul de cerut pe piața PC-urilor, zic eu, singurul care ar avea mecanici comparative fiind The Division. Doar că acolo, fiindcă s-a mers cât de cât pe realism, te luptai în mare parte cu oameni – iar cel mai debusolant lucru era faptul că trebuia să descarci mii de gloanțe în capul unui om, pentru a-l elimina, și adesea acesta avea o căciulă în cap. Măcar în Destiny toți sunt extratereștrii/roboți/monștrii, ceea ce face ca totul să pară mai plauzibil.
Destiny 2 vine ca un fel de continuare a lui Destiny, care a fost disponibil doar pe console și cu care ne-am jucat pe PlayStation 3 puțin. De data aceasta, Bungie a ascultat țipetele disperate ale PC Gamerilor și a lansat Destiny 2, mai târziu cu o lună, și pe PC. Locul unde, părerea mea, ar fi trebuit să fie din prima, deoarece shooterele se joacă cel mai bine pe PC, cu mouse și tastatură.
Destiny a fost un mare succes, chiar dacă este departe de a fi un joc perfect – având lipsuri mari la capitolul Story și conținut destul de repetitiv. Am sperat că Bungie a învățat din asta și va menține Destiny 2 puțin mai polișat și cu o poveste ceva mai interesantă.
Destiny 2 a avut parte de o lansare foarte ok, a mers perfect din primele minute, dar ulterior a crăpat de câteva ori random, iar unele zile au avut momente surpriză de maintenance, unele neanunțate. Totuși, deși jocul a crăpat în mijlocul misiunii principale, când am redeschis jocul m-a luat de la ultimul checkpoint nu a fost nevoie să o iau de la început.
Poate cel mai interesant lucru pentru mulți este sistemul de Co-Op. Orice misiune devine mult mai ok în 2 sau 3, iar dacă îți aduni un întreg Fireteam, Strike-urile și meciurile PvP sunt un adevărat deliciu, dar vom dezvolta acest aspect puțin mai încolo.
Să începem cu „campania” single-player.
Misiunile care fac parte din campania principală sunt extrem de lineare, nepermițând nici un fel de abatere de la drumul principal sau explorare pentru secrete. De asemenea, foarte enervant când joci în grup este faptul că pot apărea zone pe care jocul te forțează să le parcurgi singur, lucru care m-a împins să termin povestea singur, pentru că era prea enervant.
De asemenea, ce s-ar putea să enerveze pe unii este faptul că te poți lovi de diverse praguri pe drumul campaniei single. Dacă faci exclusiv povestea, vei fi nevoit să începi și side-quests, denumite adventures sau evenimente publice, fiindcă anumite misiuni pentru a le putea începe vei fi nevoit să îndeplinești anumite criterii (Nivel de echipament sau efectiv X side-quests/public events). Acest lucru nu m-a enervat deloc, oricum îmi place să explorez și să fac multe Adventures.
Fiecare planetă/lume pe care o vei parcurge va deveni disponibilă ulterior pentru revenire. Acestea sunt pline de public events, aventuri, misiuni de tip Patrol, World Quests (deblocate abia după ce termini povestea principală) sau Lost Sectors. Acestea din urmă sunt mini dungeons ascunse pe care le poți curăța pentru extra loot. Ele se deblochează abia după ce ai omorât mini-boss-ul acelui Lost Sector. Fiecare Task poate fi completat în Fireteam sau Solo, în funcție de nivelul de echipament necesar. Dacă te plasezi sub nivel, acestea sunt destul de dificile, chiar imposibile dacă ești neechipat.
Povestea principală a jocului este OK, dar atât. Este clar o îmbunătățire față de povestea primului, dar este destul de scurtă și nu foarte diversă.
Ca să facem un mic rezumat: Acțiunea începe cam la un an după terminarea evenimentelor din Destiny. Lumea este invadată de către Red Legion sau Cabal. Aceștia sunt conduși de Dominus Ghaul, care are ca scop unic câștigarea prin orice mijloc a Luminii. Aceasta este sursa de putere pentru Guardieni, cei care au fost eroii introduși în Destiny. Guardienii depind de Ghosts și de Lumină pentru a fi nemuritori. Lumina este câștigată doar de cei care o merită, acest lucru fiind stabilit de către Traveler, entitatea supremă, care veghează asupra luminii și a ales această lume.
Ghaul vrea să devină nemuritor și „preia” controlul asupra Traveler-ului, eliminând legătura acestuia cu Guardienii. Aceștia, fără ai lor Ghosts, devin muritori. DAR, cumva, eroul principal (EU), care poate fi oricare din cele 3 clase: Titan, Hunter sau Warlock (Am ales Warlock pentru că Dawnblade arată demențial) reușește, într-un mod cam neclar și semi-imposibil, să își salveze Ghost-ul și să își refacă legătura cu Lumina, putând astfel să reînvie și să acceseze diferite puteri.
Eroul principal, singurul care are acces la Ghost și la Lumină din lume, în defavoarea conducerii Vanguard, cei mai puternici Guardieni (Cayde-6, Ikora-Rey și Zavala) trebuie să salveze lumea și, evident, singur să distrugă tot. Partea asta mi s-a părut destul de aiurea, deoarece ajunge la motivul clasic al shooterelor cu un singur erou principal care trebuie să facă totul. Doar că ajunge într-un mod destul de slab, iar conducerea, cei mai puternici, pur și simplu nu mai fac absolut nimic, în afara ultimei misiuni, când ajută și ei pe acolo, puțin.
Nu prea te impresionează cu nimic personajele acestui joc, singurul care a reușit să mă facă să râd puțin fiind Cayde, care are câteva intervenții și dialoguri destul de amuzante. Povestea este oricum destul de scurtă și nu apucă niciun personaj să se dezvolte cum trebuie.
De asemenea, la fel ca Destiny (pe care l-am jucat pe vremea când Ghostul personajului principal era interpretat de Peter Dinklage), am întâlnit destule voci cunoscute. Veți remarca pe Gina Torres (Suits) – Ikora Rey, Lance Reddick (Fringe, John Wick) – Zavala, Nathan Fillion (Castle) – Cayde-6 și mulți alții. Voice actingul este chiar bun, doar că scriptul este destul de slab.
Jocul în sine nu este foarte greu, poate experiența vastă în shootere a ajutat, poate nu, dar nu mi s-a părut nimic prea complicat, iar momentele când am murit au fost doar atunci cand nu eram prea atent sau când am încercat niște Aventuri și Public Events care erau mult peste nivelul meu al echipamentului.
După ce salvezi pe toți leaderii Vanguard, treci la lupta directă împotriva lui Ghaul și la salvarea Travelerului, pe care le faci cam singur, deoarece măreții Vanguard stau ascunși prin diverse colțuri ale lumii.
Totuși, ultimele misiuni, care ar trebui să fie cele mai grele, mi s-a părut că le-am făcut mult prea ușor și parcă am reușit să distrug tot fără prea mult chin. Vorbim de Cabal Red Legion, care e condus de Ghaul, Distrugătorul. Acesta a reușit să elimine, cu o armă secretă sute de lumi, dar pe care îl omori cam mult prea ușor. Ultima luptă cel puțin este chiar o glumă, deoarece îți reîncarci abilitatea Super mult prea ușor de mai multe ori și îl omori imediat cu ea.
Grafica jocului arată foarte bine pe un Nvidia GeForce GTX 1070 cu detaliile la maxim în Full HD. Peisajele pe care le poți surprinde sunt foarte reușite, iar lumea înconjurătoare este foarte detaliată. O să las screenshot-urile să vorbească de la sine, dar și Live-ul făcut cu câteva Aventuri și Public Events.
Pe parcursul misiunilor principale vei întâlni destule cinematics. Acestea sunt făcute destul de bine și arată ok. Soundtrack-ul este unul plăcut care se trezește în momentele de acțiune și completează atmosfera. Inamicii prezenți în lumea Destiny 2 sunt cam aceleași rase din Destiny, cu câteva tipuri noi de inamici la fiecare rasă.
Mi-ar fi plăcut puțin mai multă diversitate în misiuni. Cam toate se rezumă la elimina x valuri de monștri, foarte puține mecanici interesante care să adauge ceva diversitate.
Multiplayerul sau partea pentru care majoritatea joacă Destiny 2, este împărțit în 2: PvP și PvE.
PvP(Player vs Player)-ul este prezent în Crucible. Acolo te poți juca Casual prin Quick Play, Competitive sau Trial by the Nine (Pe care nu l-am deblocat încă, deoarece are minim de echipament necesar). Modurile sunt Survival, Clash, Supremacy, Countdown, Control. Poate cel mai interesant este Countdown care este similar cu hărțile de tip Bomb Defusal din Counter Strike, doar că ai abilități și puteri. M-am distrat de fiecare dată, PvP-ul fiind extrem de fun pentru mine. Dacă reușești să îți faci Fireteam de 4 din prieteni este și mai fun.
În Survival trebuie să elimini complet echipa adversă, inclusiv toate cele X respawn-uri pe care le au, Control este destul de la sine înțeles, trebuie să controlezi X zone pentru a aduna puncte, Clash – Prima echipa la X eliminări, iar în Supremacy trebuie să colectezi token-urile lăsate în urma jucătorilor care mor. Pentru fiecare token inamic colectat primești un punct, iar tokenurile coechipierilor colectate înseamnă că inamicul nu primește acel punct.
PvE(Player vs Environment)-ul se manifestă sub forma Strike-urilor, Nightfall și a Raidurilor. Acestea sunt destul de puține momentan, dar pe parcurs ce se vor lansa Expansion-urile pentru Destiny 2 acestea se vor înmulți. Pentru Strike-uri ai un sistem similar ca la PvP, un sistem de playlist random. Intrii, îți atribuie o echipă și te aruncă în aceste Misiuni, uneori contra cronometru. Acestea sunt dedicate muncii în echipă, evident și sunt destul de grele, în funcție și de echipamentul fiecăruia. Sunt OK, dar devin destul de repetitive și nu ai opțiunea să alegi pe care Strike să îl faci.
Un aspect care mi s-a părut foarte prost implementat este modul în care ești forțat să apelezi ori la site-ul Bungie.net, ori la alte site-uri sau apps pentru a-ți găsi parteneri de Raid sau de Nightfall. Acest lucru este extrem de anevoios și nu văd de ce nu există deja un mod în care să îți găsești coechipieri în joc, în afară de Clanuri dedicate. De asemenea lipsesc cu desăvârșire canalele de chat globale sau generale în care ai putea anunța că ești în căutare de grup sau dorești începerea unuia.
Nightfall este un Strike special care se modifică în fiecare săptămână. Acesta poate fi Normal (nivel minim 240) sau Prestige (nivel minim 300). În fiecare săptămână se alege un Strike care este modificat pentru a crea o versiune mult mai grea a acestuia, o versiune Nightfall. În aceasta inamicii sunt mult mai rezistenți sau ai parte de diverse impedimente random.
Totuși, când reușești în final să găsești grup pentru raiduri sau Nightfall acestea sunt cu adevărat grele, dar și foarte rewarding. Evident că totul devine groaznic de repetitiv când ai un puține raiduri și mai și dai peste o echipă destul de slabă cu care nu te poți coordona.
De menționat că nu mi-a plăcut faptul că poți cumpăra Silver (o valută proprie jocului) cu bani reali, iar cu acest Silver poți cumpăra Random Engrams (Echipament Neidentificat) de nivel cel puțin Epic (Mov). Înțeleg nevoia de a stoarce cât mai mulți bani dintr-un joc, deoarece banii investiți sunt deobicei extrem de mulți, dar bonusurile să fie cosmetice. Dacă îi oferi posibilitatea jucătorului să cumpere anumite avantaje, chiar și random, atunci poți face mai mult rău jocului.
Concluzie:
Destiny 2 este îmbunătățit față de Destiny prin faptul că există varianta lansată și pe PC, povestea mai bună, iar multiplayerul este chiar fun. Dawnblade (Super-ul de la Warlock) este extrem de amuzant și poate fi salvarea ta dacă este folosit corect. Gunplay-ul este bun, iar folosirea unei săbii pe post de power weapon mi-a creat niște situații foarte mișto atât în PvE, cât și în PvP.
Plusuri:
- Grafica foarte drăguță
- Crucible (PvP) foarte fun
- Raidurile sunt chiar grele, când ai grup pentru ele, dar foarte mișto
- Gunplay foarte rewarding
Minusuri:
- Nu ai un sistem integrat pentru a găsi lume cu care să faci Raiduri (Înafara unui Clan dedicat)
- Povestea destul de scurtă cu personaje cam fade.
- Conținut end-game destul de puțin la lansare (Ca deobicei)
- Cam aceiași monștri ca în Destiny
- Poți să cumperi echipament și arme cu bani reali!
Și mie îmi place mai mult Destiny 2 în primul rand pentru grafica foarte buna. Un review foarte frumos, mulțumim pentru multitudinea de informații.